Coopera,Col·labora,Comenta
Vols ajudar-nos? Continua llegint!! 😉
Tens una web? Explica’ns-ho!
És molt senzill.Anava a titular aquest article.Tens un web educativa? (Què passa, els mestres només som educació? no som persones que ens agraden altres coses?) , també el podria haver titulat ets mestre? (què passa, i si ets profe de secundària no serveix?, i si no tens a veure amb el món de l’educació?) , així que finalment el que us deia: Tens una web que creguis tu que ha d’aparèixer en un bloc com aquest? Doncs endavant, fes-me arribar l’enllaç! No hi ha límit però feu-ho amb una miqueta de cap, de vosaltres me’n refio!!
Tens un recurs que pot ajudar algú? Tens alguna idea brillant que algú podria fer a la seva classe? Tens una opinió que vols que la gent conegui?Tens material antic en paper? Aquest és el teu lloc
La gràcia de la xarxa és que avui en dia ja no hi ha prou amb el que un conegui o coneguin els seus amics i amigues , avui en dia li pots demanar qualsevol cosa a qualsevol desconegut/da i segur que és original, innovador o simplement no ho coneixies i et pot fer servei.Aquí ho aprofitarem tot, d’això n’estic segur, si no ho faig jo ho farà un/a altre, així que endavant , qualsevol cosa que tinguis entre mans i pugui ser interessant envia-ho a travès de correu-e, a cityfriman arrova gmail.com .També animo a tota aquella gent (qui diu gent també diu Administració) que té un tou de paper a casa, molt material magnífic, que per sort o desgràcia ha criat una mica de pols i el paper comença a ser d’un color groc i comença a tenir anyada, com el millor vi, que l’escanegi, que l’enviï a aquest bloc o el “postegi” (enviï) on sigui, que el faci públic i digital, que així tots els que acabem de començar en treurem molt de profit de l’experiència, de la forma de fer més tradicional, i també per què no, dels errors que altres ja van solventar fa anys.Com deia una profe meva de la uni: Descobrim el Passat, per Entendre el Present i Construir el Futur (si la frase no era així , s’hi assemblava, el sentit era el mateix 😛 )
Hola, sóc la Teres Montenegro i tinc una web educativa. Et felicito pel teu blog, t’he de dir que he triat uns quants recursos que m’han semblant molt interessants. Moltes gràcies per endavant.
http://www.xtec.cat/~mmontene/
Bones, Potser no ho hauria de posar aquí, però com que de tant en tant us visito, he pensat que potser estarieu interessats en l’enquesta que hem posat a Psico-ajuda.cat a rel d’una entrevista que li van fer al Dr.Jordi Royo, psicòleg clínic, a la Contra de la Vanguardia del 18/12/2008, i entre altres coses deia que l’escola encara no ha entrat al segle XXI.
Salut
El motiu de la present és donar-vos a conéixer els tallers d’animació a la lectura amb plastilina que organitza la llibreria infantil i juvenil Baobab a Palma de Mallorca. Més informació a la pag http://www.llibreriabaobab.com
Moltes gràcies
Hola, buscant, buscant, he trobat aquest bloc, que em sembla fantàstic. Felicitats!!!
M'agradaria saber si algú té la lletra de la cançó “L'abecedari” de la Dàmaris Gelabert. A la meva nena li agrada moltíssim. Si us plau, si algú la sap, la meva adreça és javialbines@hotmail.com
Mercés
Bon dia!
Som un grup d'estudiants de la Universitat de Girona. Estem estudiant 3r del Grau en Mestre d'Educació Infantil i us adjuntem un article reivindicatiu de l'etapa 0-3 anys. Esperem que us agradi i ens digueu la vostra opinió!
Moltes gràcies.
Es valora l’educació en les primeres edats?
Recentment ens ha arribat la notícia que no es construiran més escoles bressol a Catalunya, a causa de l’actual crisi econòmica. Davant d’aquesta situació, volem reivindicar la importància de l’etapa del primer cicle d’educació infantil (0-3 anys).
L’escola bressol potencia i afavoreix el desenvolupament integral de l’infant, tot respectant la diversitat dels alumnes i les seves possibilitats, a partir de la interacció amb altres infants i amb la mirada atenta i respectuosa dels adults. És per això, que l’educadora crea situacions experiencials a través de les quals l’infant desenvolupa l’aprenentatge d’habilitats, valors, etc. A més, totes les vivències compartides, emocions i frustracions que tenen lloc a l’escola bressol els ajudarà a enfrontar-se a la realitat que els envolta amb l’ajut de les persones adultes i dels altres infants. Per això l’escola bressol té una funció socialitzadora, ja que els infants es desenvoluparan com a futurs ciutadans. També, l’escola bressol permet prevenir i detectar necessitats, adaptar-se a normes de grup, conèixer a l’infant i les seves potencialitats.
Per últim, volem fer una cita de Loris Malaguzzi*, autor llicenciat en pedagogia i psicologia que ha fet aportacions rellevants a l’educació: “…pensad, también, que esta increíble acreditación de las capacidades de los niños pequeños no ha modificado para nada las elecciones económicas, políticas y legislativas de los gobiernos nacionales y de los centros de poder internacionales. Y pensad, por tanto, que el destino y los intereses de los niños permanecen en los últimos puestos en la escala de las prioridades de financiación y de intervención en cualquier país de la Tierra”.
*Loris Malaguzzi (2001), La educación infantil en Reggio Emilia, Barcelona, Rosa Sensat-Octaedro, 2001.
Autores: Alicia Amores, Mª Teresa Bleda, Mª Carmen Camino, Sonia Fernández, Mireia Fornaguera i Paula Mitjavila.
Hem publicat aquest article a Sóc.Mestre per fomentar el debat.Gràcies per la vostra cooperació