No Gravatar

El dia d’avui ha començat d’una forma un tant estranya.Sabent que no era una concentració massiva ens hem trobat amb una plaça Sant Jaume molt més reduïda que de costum, menys fins i tot que l’altre vegada.Tot i això hem anat fins al Parlament pel recorregut habitual i allà hem escridassat una estona a l’entrada ,amb una Rigau de pega (la que s’ha mantejat vàries vegades) i amb tres televisions enregistrant-nos (aquí apareixeran els vídeos si realment sortim en ells).Mentrestant aquí teniu les fotografies que hem fet de la jornada de vaga d’avui.

En acabar el dia ,però, per les voltes que dóna la vida he pogut contestar a una persona molt relacionada amb la política que conec,sobre dubtes que podia tenir amb les nostres reivindicacions, escrit que m’ha servir per posar una mica en tela de judici tot això de les retalladesedu que estem patint.Per respecte a aquesta persona i a mi, eliminant referències personals i puntualitzacions localitzadores la cosa queda així:

Els polítics s’han rebaixat el sou un 35% i treballen tots els dies i hores de la setmana? Quant cobrava el senyor Mas i quant cobra ara? Anar a l’escola d’estiu X i X és també feina? (a quants mestres ens paguen no aquest dinar sinó qualsevol dinar? Treballen més de 12 hores al dia?Quantes? I quantes hores es passa un mestre dedicant-se a la seva feina perquè de 9 a 16:30 jo treballo, però a més quan arribo a casa preparo la feina del dia següent i corregeixo, alguns dies més enllà de les 12 hores X .S’han retallat els cotxes oficials? I és que a quants mestres ens paguen el desplaçament ni que sigui en el pitjor transport públic? Tu saps que hi ha mestres que es desplacen diàriament més de 4 hores de la seva butxaca per anar a un lloc de feina determinat que el sistema els assigna podent enviar-los més aprop? O millor encara, que no tenen feina. Primeres classes, dietes, recepcions? Tranquil, si de tot això els i les mestres no en tenim.Així que és impossible que les poguem tenir millor que un parlamentari

És cert que tothom ha de fer un esforç, ens descompten la paga extra des de fa dos anys ja, no ens finiquiten, i aquest curs no tinc feina ni per tot el curs estant a una especialitat que ni tan sols és la meva.Però jo no em queixo d’això, em queixo que, de 25 alumnes ara en tenim 29 en alguns llocs (no pel mestre, per les criatures), d’abandonar grups i no cobrir-los amb mestres sencers,de gent de baixa sense cobrir i grups sense mestre fix durant dues setmanes (aquests nens no tindran mestre fix durant 15 dies, que és el que trigaran en enviar algú, si és que ho fan – em reitero en quants polítics deixen sense cobrir el seu lloc vacant durant 15 dies i no els substitueixen-.I sí, alguns potser tenen un bon sou…l’altra majoria no tenen feina directament.Bon sou? Compara’l amb el d’un polític, o un funcionari del mateix nivell.Caps de setmana lliures… clar , perquè la feina del mestre es prepara sola, i no corregim res durant el cap de setmana ni posem notes, i no parlo ja de qui s’emporta els problemes a casa, perquè pateix situacions que viuen els seus alumnes i es mengen el tarro pensant com col·laborar-hi per fer-li la vida més fàcil a aquell infant.Moltíssimes vacances: jajajajaja, no sé quantes vacances et penses que tenim, jo t’asseguro que no arriba als dos mesos (el mes de juliol és de formació i fins ara si no la fèiem no cobràvem l’estiu, bé, ara ja no cal que ho fem perquè no el cobrarem igualment, han deixat de contractar-nos.Quants polítics coneixes que els despatxin durant els mesos de vacances per a que no se’ls hagi de pagar? I ja que hi som, digues quants dies de vacances té un parlamentari realment.

No és per nosaltres que contractin el 12 de setembre (els mestres treballem des del dia 1, però és cert que no tenim alumnat, i és que els mestres també treballem sense alumnat) amb una jornada del 86% en comptes del 100% estalviant-se de pagar-nos els patis (no és que aquelles hores no estiguem al centre) i les hores que treballem a casa (sí, els mestres treballem a casa) i que després de molts anys no tingui tan sols un curs sencer.Però pitjor és qui no té feina i no perquè no se’ls necessiti.Per a que et facis una idea, a la meva delegació es substituien unes 50 persones cada mitja setmana…ara se’n substitueixen 4.És cert que, com a totes les feines tenim “paràsits” dels sistema públic, però pensa que si una persona té ,per exemple una lesió física o una malaltia greu i no pot venir a treballar no ho fa per gust (alguns van a treballar malalts i costa quedar-se a casa encara que no ens aguantem.Però el més greu és que no se’l cobreixi.
És evident que hi haurà polítics bons, no ho dubto, i que no tots són iguals, però molt em temo que si vaig al Parlament a queixar-me és perquè probablement m’estic referint als parlamentaris.Tots som persones, vivim a prop d’un i sabem les coses que fan i deixen de fer i els pobles i els diaris en van ple.És cert que són anècdotes però em pregunto com el “govern dels Millors” deixa existir aquestes anèdoctes i com no se’n parla de res bo del que fan.És més, que em presentin un llistat d’accions que han fet/promulgat i ja els avaluaré (com a ciutadà em refereixo, jo de política entenc poc) si realment fan bé la seva feina o no.

Porto incontables vagues des que em vaig posar a treballar com a mestre, sempre m’he queixat no ja de les meves condicions laborals sinó de les condicions en les que està l’ensenyament públic i de qualitat (ràtio de nens per aula, temperatura, falta de professionals, racionalització de l’horari,falta d’inversió,etc., sense importar-me qui convoca i contra qui es convoca si he cregut que la reivindicació era justa i , per desgràcia, sempre ho ha estat.És cert que com a col·lectiu fem pena, estem cansats i desmobilitzats, la gran majoria de docents tenen la sensació de que fent vaga se’ls hi dóna diners al departament (sí, aquells que no cobrem per fer vaga i el que aquella senyora va dir que gràcies a ell augmentaria les beques menjador), i per això tenim poca assistència.Això sí, jo he estat a la mani del matí/migdia, i hem corejat lemes com -Rigau Dimissió, -A la Rigau li volem preguntar quants diners s’embutxacarà per retallar en educació i sanitat,-No no no a la Privatització,-Grossa, grossa l’esteu liant molt grossa, Ai si et retallo, ai ai si et retallo,-Rigau divina treballa d’interina… .Durant els primers dies de setembre vaig tenir que aguantar escoltar aquesta senyora en una entrevista pels Matins a la televisió pública que pago amb els meus diners, com em demanava que “per la meva bona voluntat anés a treballar pel centre” tot i que encara no estigués ni contractat (una de les modalitats que s’han inventat és fer les convocatòries un dia i no contractar-te fins passat el cap de setmana, per estalviar-se’l pagar-lo).No sé qui insulta a qui.I francament ser uns 100 com avui (hem tallat Via Laietana , com l’altre dia), uns 300 com el 12 de setembre (vam omplir el Passeig de Colom de punta a punta) o uns 35000 segons Guàrdia Urbana (la darrera unitària que es va fer amb la convocatòria dels sindicats) i 100000 segons convocants m’importa ben poc, mentre els meus alumnes no tinguin les màximes condicions per rebre una educació pública i de qualitat (rebaixa de ràtios,desdoblaments,substitucions des del primer dia,aules amb bones temperatures i mobiliari adequat…) jo em seguiré manifestant, tinc la sort de que em puc pagar els meus ideals, cosa que molts altres companys i companyes no es poden permetre.Jo comprenc que deixar dos dies a la setmana sense escola als seus fills als pares no els encantarà (vaga indefinida discontínua tots els dimecres i dijous) però estic lluitant , és més, jo no sóc de Barcelona, anar a Barcelona, i seguir la convocatòria em suposa més esforç horari,físic i econòmic que un dia normal de classe.Lluitar també és educar i t’asseguro que la meva lluita és pacífica i educada.

No substituir una persona des del primer dia o tenir 29 alumnes per aula no depén del senyor Wert, depén de la senyora Rigau, que les ordres no surten del Ministerio, que els papers, contractacions a mig fer i problemes els rebem amb emblema de la Generalitat de Catalunya, que qui va retallar en el seu dia la paga extra va ser la Generalitat de Catalunya,que la que demana des d’un programa de televisió pagat amb els meus diners que treballi gratis i “de bona fe” es diu Irene Rigau i que els noms i les sigles donen igual.Sense educació pública i de qualitat no hi haurà ni autonomia ni independència.

Respecte a les solucions jo te’n dic vàries en el meu terreny que és el que conec.

Llars d’infants:

-Mantenir la ràtio 1/18 i no augmentar-la fins a 20 (com funciona això de les llars d’infants i què és tenir 20 bebés al teu càrrec).
-No privatitzar llars d’infants
-Continuar amb la construcció de places públiques allà on es necessitin
-No reduir personal a les hores de vetlla de son i menjador (en educació tot el que no és classe també és educatiu i si es vol fer es necessita personal suficient)
-Mantenir la paritat d’inversió entre pública i privada, resulta que mentre a les places públiques es redueix la inversió de 1800e a 875e la inversió a la privada es manté sense canvis.
-Subvencionar les mensualitats que costa una escola bressol pública (els preus estan entre els 296e per mes i 319, argumenta’m si són preus raonables per places públiques de llar d’infants.

Primària:
-Dotar d’edificis i eliminació de barracots les escoles públiques (en queden molts a Catalunya)
-Rehabilitació d’edificis d’escoles antigues i acondicionament i reparació d’altres espais (tu trobes normal que en una escola no es pugui posar un simple ventilador perquè salti l’automàtic, ja que la instal·lació elèctrica dati del segle passat (verídic) i acondicionament dels diversos espais (et sorprendries de què és entrar a la teva classe a les 8:45 de matí i tenir-la inundada amb un dit d’aigua, tot l’edifici no tenir gaire més de 5 anys)
-Dotar els centres amb un pressupost suficient (jo t’asseguro que encara no he estat a cap escola ni institut que pagui unes vacances a alguns dels seus dirigents, en canvi en conec algunes que no poden pagar la llum o les fotocòpies – literal – i no per una mala gestió del pressupost del centre
-Canvi , remodelació i actualització de la borsa d’interins i derogament del sistema telemàtic de nomenaments: és molt trist, que jo que tant parlo de les “noves tecnologies” i de com aquestes podien apropar el ciutadà a l’administració demani si us plau que fins i tot es reimplanti el sistema “presencial” de nomenaments.Anar a Barcelona era un pal, no t’ho negaré, però almenys sabia el que triava, fins i tot podia “no triar” – imagina’t que et toqui treballar a una escola a la que tu no els hi agrades i ells no t’agraden a tu – tant en funció de la proximitat com en funció de la duració de la baixa i especialitat.Explica’m com en ple segle XXI per què el sistema, que només em dóna una possibilitat que no puc rebutjar (sota pena d’expulsió de la borsa) , em pot enviar a una hora i mitja de transport mínim, uns 60 kms. i en canvi no em deixa anar a treballar a X (10 min./8 kms.)
-Contractació del nombre real de docents que es necessiten per tirar endavant un curs escolar: es calcula que es necessiten uns 3700 professors més aquest curs, explica’m com és que les escoles treballen igual? Jo t’ho diré: -No es cobreixen les baixes en dues setmanes,et contracten només per les hores amb nens, reduint cada vegada més les hores no lectives però necessàries per a l’esdevenir de la feina del mestre(imagina’t un parlamentari contractat i pagat només per les hores de sessió parlamentària o un regidor per les hores de ple municipal), no es cobreixen jubilacions.Per entendre com s’organitza un centre et diré que els alumnes dels quals és tutor una persona que agafa la baixa, durant dues setmanes, veuran com per davant seu rulen sis mestres diferents (un mestre cada hora, són aquells que estan en horari “a Disposició del Centre”, el que abans servia per cobrir quan algú tenia un assumpte inexcusable o simplement tenia mal decap i no s’agafava la baixa però aquella tarda marxava a descansar a casa per recuperar-se i resistir la resta de setmana – normalment alguns mestres fan al revés “xantatjant” al seu metge per a que els hi donés l’alta – sí , llegeixes bé, també hi ha gent que té ganes de treballar tot i estant malalts).Ah i per suposat aquelles hores d’anglès, plàstica, reforços,educació especial, etc. que no es fan perquè la persona ha de cobrir una substitució…es perden i les perden la resta d’alumnat que no és d’aquell grup.
I no parlem que s’estalviin les meves vacances, que no em contractin més enllà de l’horari i calendari amb nens i ni parlar de sous, pagues extra i “finiquitos” , que ara resultarà que tots els treballadors es poden queixar menys nosaltres que per ser mestres hem de donar explicacions a la societat, fins i tot de quan fem vaga.
-Tornar al ràtio curricular.Com a les llars d’infants hi ha un ràtio específic que és l’adequat per a un aula.Sempre s’havia dit que a primària tocaven 25 alumnes per aula.Ara en són 27 (però hi ha llocs amb 28 i 29 ),imagina’t un exercici com la rotllana d’educació infantil-primària amb 27-28-29 nanos – es triga 45′, fes-li esperar a un crio de P3 aquests 45′.

-Segur que hi ha més problemes , des de les no liquiditats de vàries AMPES al tema carmanyola enfront educació en l’hora de dinar que m’estic deixant al tinter

I aquestes solucions les sabem la majoria de professorat.Un cop l’educació sigui pública i de qualitat sota uns paràmetres objectius i avaluables ja preguntarem sota quina bandera he d’educar.

To the official site of Related Posts via Taxonomies.