#Debatmestre Informes:Consideracions i ítems per als informes de P3
S’apropa el final de curs i des de Sóc.Mestre volem iniciar un debat prou senzill.Què avaluar?
Partirem de l’estructura d’uns ítems que canviïn les lleis, canviïn els noms més o menys sempre seran els mateixos.
Informe Final de P3
(Es valoren cinc graus Sempre, gairebé sempre,de vegades, gairebé mai, mai – si no ens volem decantar) o bé quatre molt bé, bé,va millorant,li costa (si volem remarcar les seves diferències)
Suports: en l’actualitat hem passat de les fotocòpies i winpris/saga, i pen-drives
DESCOBERTA D’UN MATEIX
ADAPTACIÓ
Ve content/a a l’escola.
S’ha adaptat al grup.
ASSISTÈNCIA I PUNTUALITAT
Assisteix amb regularitat a l’escola.
És puntual a l’entrada de l’escola.
ESTAT EMOCIONAL
Es mostra obert/a i comunicatiu/va.
Es mostra tranquil/•la.
Es mostra sensible.
Es mostra sincer/a.
Va controlant els seus impulsos.
Reacciona amb agressivitat.
Es mostra actiu/a i col•laborador/a.
Plora davant els problemes.
HÀBITS, ACTITUDS I NORMES
AUTONOMIA PERSONAL
Penja la bossa i l’abric al penjador.
Sap posar-se la bata i la jaqueta sol/a.
Sap anar sol/a al lavabo.
Sap rentar-se sol/a les mans.
Se n’adona quan s’ha de mocar.
Es mostra ordenat/da amb les seves coses.
Sap mantenir una actitud d’espera.
Sap en cada moment què ha de fer.
Va a la fila quan és hora.
DAVANT EL TREBALL
Manté l’atenció en les activitats.
Se’l veu motivat/da davant del treball.
Acaba les feines proposades.
S’esforça en fer bé la feina.
Procura ser polit/da en els treballs.
Sap treballar sol/a.
PSICOMOTRICITAT
Té una actitud positiva davant les activitats.
Respecta les normes i consignes donades.
Va coneixent les parts del cos.
El seu equilibri és l’adequat a l’edat.
Va dominant el seu cos en els exercicis.
És capaç d’orientar-se en l’espai segons les consignes donades.
DESCOBERTA DE L’ENTORN NATURAL I SOCIAL
RELACIÓ SOCIAL
HÀBITS SOCIALS
Accepta i respecta les normes de la classe.
És responsable davant un càrrec.
Sap compartir les coses.
Respecta el material de la classe i del pati.
Sap escoltar a la mestra i als companys/es.
RELACIÓ AMB EL/LA MESTRE/A
Es mostra espontani/a.
Es mostra afectiu i respectuós.
Es mostra dependent/a.
Es mostra col•laborador/a.
Li agrada cridar l’atenció.
RELACIÓ AMB ELS COMPANYS/ES
Es relaciona amb facilitat amb els nens/es de la classe.
És acceptat pels altres nens/es.
Mostra una actitud positiva davant la solució de conflictes.
Respecta els seus companys/es.
ACTITUD EN EL JOC
Juga sempre amb altres nens/es.
Va acceptant les normes dels jocs.
Participa en jocs organitzats.
Li agrada compartir el joc amb un grup concret de companys/es.
CONEIXEMENTS I ACTITUDS VERS L’ENTORN
CONEIXEMENT DE L’ENTORN
Participa en les activitats de descobriment.
S’interessa per descobrir el seu entorn físic i social.
Recorda noms i situacions treballats en els diferents temes.
Recorda experiències viscudes: cap de setmana, excursions, festes…
INTERCOMUNICACIÓ I LLENGUATGES
LLENGUATGE VERBAL
Escolta les explicacions.
Comprèn el que es diu.
Participa en les converses.
Comença a demanar torn per parlar.
Se l’entén quan parla.
Habitualment s’expressa en llengua catalana.
Utilitza el vocabulari treballat.
Recorda cançons, poesies, dites…
Reconeix el seu nom.
Escriu el seu nom.
Comença a fer traços senzills.
Reconeix el nom dels companys/es.
LLENGUATGE MATEMÀTIC
Reconeix la grafia dels nombres (1,2,3).
Associa la grafia dels números amb la quantitat corresponent.
Comença a reconèixer figures geomètriques: cercle, quadrat, triangle.
Classifica objectes donat un atribut (color, forma, mesura).
Sap continuar una sèrie amb un atribut.
LLENGUATGE PLÀSTIC
Coneix els colors treballats: vermell, groc, blau, verd.
Va adquirint les diferents tècniques treballades: punxar, enganxar, pintar..
Va adquirint el domini dels estris: llapis, punxó, pinzell, tisores…
Progressa en la representació gràfica del seu cos.
Es mostra creatiu en les realitzacions plàstiques.
Gaudeix de les seves produccions plàstiques.
LLENGUATGE MUSICAL
Gaudeix de les activitats musicals.
Memoritza, discrimina i reprodueix cançons treballades.
Participa en activitats de moviment i dansa.
Escolta les audicions amb atenció.
Reconeix alguns instruments musicals.
Identifica les qualitats del so: so/silenci.
Identifica les qualitats del so: fort/fluix.
Identifica les qualitats del so: agut/greu.
Identifica les qualitats del so: llarg/curt.
OBSERVACIONS
Quins ítems hi afegiríeu? Quins ítems esborraríeu? Comuniqueu-vos amb nosaltres a través de qualsevol mitjà.
Deixa un comentari