#debatmestre L’adequació de les joguines
Ara que s’apropa reis iniciarem un debat prou escaient.Llegeixo al diari ara una notícia que m’ha sorprès bastant:
http://www.ara.cat/mon/Lanunci-denginyeria-EUA-records-Youtube_0_1034896704.html#rlabs=1
La veritat és que d’entrada, i visitant la web de GoldieBlox em semblava un sexisme aprofitat de forma inversa.És a dir la joguina , segueix essent sexista perquè va dedicada i dirigida a un sexe només.És tan masclista i poc igualitària en el moment en que estàs transmetent que va dirigida a un sol sexe (no veureu un nen a les imatges que surtin de GoldieBlox), cosa que a mi com a educador em sembla contraproduent (i entendreu que dedicant-me al que em dedico i treballant amb qui treballo disti molt de ser considerat sexista/masclista) tot i que ara m’estigui referint a una joguina…feminista?
El “problema” ve quan se m’ha acudit la brillant idea de mirar la web d’una de les meves joguines favorites , les franceses Meccano, que servien per construir de tot, ara ja immersos en la campanya de Nadal, ara amb un producte que consisteix en construir cotxes.No només no apareix cap nena en la imatge corporativa tan històrica com actual de Meccano, sinó que veient l’anunci que tenen ara en portada sembla més un anunci de colònies per a home que realment d’una joguina.
Així que el “sexisme” de GoldieBlox està més que “justificat”.Tenen mercat, i fan d’altre extrem d’altres marques.Resultat: no en compraria cap de les dues.Pel que he estat mirant per Google les construccions de fusta de marques poc conegudes s’anuncien amb imatges tant de nens com de nenes 😛
I vosaltres què en penseu? Què penseu que li han de portar els reis a les vostres criatures, alumnat, etc? Participeu al nostre #debatmestre sobre l’adequació de les joguines
Deixa un comentari