No Gravatar

He caigut en el parany de llegir aquest article A banda d’explicar com una escola marginal del lloc més fotut de la terra millora resultats sorprenentment, parla d’altres ambients i tipus d’escola  (escola lliure).
He de dir que jo…sóc de l’escola “clàssica”,constructivista, m’agrada la taula, m’agrada la cadira, m’agrada l’ordre… tot i que els projectes m’agraden, a vegades acabo tenint la sensació de que l’estructura dels mateixos, etc. acaben per ser un exercici més dels que fem, potser una mica menys antic però que no dista tan com pensem.Em pregunto quin són els resultats de fer un projecte totalment lliure, com els implementaríeu? Fundaríeu una escola? Un esplai? a quines edats? Quantes hores? Coartaríeu la llibertat dels vostres alumnes? Seríeu capaç només de fer intervencions de seguretat i d’ànim al vostre alumnat? Què diria inspecció educativa? Què diria la comunitat educativa propera?

Foto de Peter Yang
Foto de Peter Yang a l’article de Wired

I vosaltres, què en penseu? Com sempre aquí teniu el nostre #debatmestre L’escola lliure

PD: Sí, jo aniré a la vaga i us convoco a ella, hi ha unitat sindical i estem lluitant per coses molt greus, cerquem més el que ens uneix, fem-la tots per un dia abans de demanar experiments indefinits i llavors en parlem, perquè si som 4 gats clar que una vaga d’un dia no solucionarà res (ni una indefinida, tan minsa).De fet, una vaga primer es mesura en persones, després en dies.De nosaltres depén el nostre futur tant si hi intervenim com si no ho fem…

To the official site of Related Posts via Taxonomies.