#Recursos #EnCru #CongrésEPGarrafPenedes
Sense ni temps per pair-ho i preparant la següent incloc tot el material públic de la trobada.
Tuits
Notes sobre la ponència –
Mila Naranjo
currículum marc general,
avaluació element currículum
organització decisions que com quan currículum
com s’organitza l’equip docent
tres nivells curriculars
- currículum interpretar o assolir
- autonomia de centre,transversalitat dels aprenentatges
- programacions d’aula
personalització de l’aprenentatge
- currículum etapes , en canvi currículum Secundària per àmbits
- centre docent darrer responsable
- ens ajuda a fer?
- formació en espiral?
- resums?
- llosa? o aliat?
- identificar coses a ensenyar que ens descuidem
- molt atabalats? poc temps? documents oficials distants? molt millor, així són adaptables
Determinar les prioritats de l’aprenentatge.Posició ideològica. En les nostres mans està el canviar-ho
Competències personals o competències digitals? Com volem que sigui el nostre currículum?
- Autonomia de centre: pedagògica, organitzativa, gestió, coordinació
Si està acceptat per tots ho difondrem .Presa de decisions conjuntes? És un pur tràmit o oportunitat per reflexionar? Nosaltres hi som responsables.
Espais comuns calendaritzats,estandaritzats? Allà es prenen decisions sobre la línia de centre.
Avaluació què quan com hem ensenyat,
juntes d’avaluació, qualificacions dels alumnes o anem més enllà?
Preavaluació, avaluació diagnòstica?
canviem les nostres activitats?
redefinim? criteris?
- Concretem,aterrem dins de la dimensió d’aula
- presa de decisions sistematitzada
- participació total?
- participació equitativa?
- complim el que li demanem a l’alumnat :
- vincular àmbits,
- prendre decisions,
- objectius,
- cap a on volem anar,
- cuidar els espais i el temps
- proporcionar espais de participació ,
- que els professionals es sentin escoltats
Col·laboració entre docents real.Estructura que ho permeti. Estructura cooperativa per treballar els docents.Ho han de promoure els equips directius. Organitzar per cicles…
decidir entre tots.
Una cosa és votar i una altra consensuar
Transversalitat en el currículum
Blocs descontextualitzats?
dimensions relacionals?
Vinculació real entre tots els elements? Avaluem el que no hem ensenyat? Autoconeixement, connexió
Utilitzem la transversalitat i connexions?
prenem decisions sobre això?
Com fer-ho
- Itineraris Interdisciplinars d’ Aprenentatge:Pregunta motivadora,vincula diverses àrees,a través d’objectius
- Projectes,algo menys transversal que els itineraris IIA ,Propostes educatives
- Ambients i racons ,treballar mitjançant la realitat
Si no es concreta què quan i com ho ensenyem és difícil avaluar?
Personalització
Rol docent
Avaluació posar notes sobre competències transversals que no sabem si ho havíem fet. Ensenyem tot alló que avaluem?
Qualificacions per presuposicions
Ara ho tenim al currículum,cap remordiment
No.l’alumnat no recorda el que no han après de forma significativa
Avaluem tot el que ensenyem?
pretensió: aliniar processos Ensenyament aprenentatge amb avaluació
Personalització de l’avaluació,arma de doble tall.Adaptar a l’alumne el procés.Compte amb la individualització de l’aprenentatge
Avaluació inclusiva molt millor
diferències subtils però importants
Eines:com fer-ho. Diversificació, flexibilització, adaptació.Obrir ventall,fixar-me en totes les possibilitats
Decidim, decisions deliberades
Adaptem
Al servei de qué avaluo?
Funció Social?
Funció Pedagògica?
Decisions sobre la millora docent
Avaluació inclusiva ,ventall obert
coavaluació docent dicent
Autoavaluació de l’aprenentatge dels altres
currículum marc general,
avaluació element currículum
organització decisions que com quan currículum
com s’organitza l’equip docent = tres nivells curriculars
currículum interpretar o assolir
autonomia de centre,transversalitat dels aprenentatges
programacions d’aula
personalització de l’aprenentatge
currículum etapes
currículum Secundària per àmbits
centre docent darrer responsable
ens ajuda a fer?
formació en espiral?
resums?
llosa? o aliat?
identificar coses a ensenyar que ens descuidem
molt atabalats? poc temps? documents oficials distants? molt millor, així són adaptables
determinar les prioritats de l’aprenentatge.Posició ideològica. En les nostre mans està el canviar-ho
Competències personals o competències digitals?
Com volem que sigui el nostre currículum?
Autonomia de centre: pedagògica, organitzativa, gestió
coordinació
si està acceptat tots ho difondrem .Presa de decisions conjuntes?
és un pur tràmit o oportunitat per reflexionar?
nosaltres hi som responsables
espais comuns calendaritzats,estandaritzats?
decisions sobre la línia de centre
avaluació què quan com hem ensenyat
juntes d’avaluació, qualificacions dels alumnes o anem més enllà?
preavaluació avaluació diagnòstica?
canviem les nostres activitats?
redefinim? criteris?
concretem,aterrem dins de la dimensió d’aula
pressa de decisions sistematitzada
participació total?
participació equitiva?
complim el que li demanem a l’alumnat
vincular àmbits,prendre decisions
objectius,cap a on volem anar,cuidar els espais i el temps
proporcionar espais de participació
que els professionals es sentin escoltats
col·laboració entre docents real.Estructura que ho permeti. Estructura cooperativa per treballar els docents.Ho han de promoure els equips directius. Organitzar per cicles…
decidir entre tots.
Una cosa és votar i una altra consensuar
Transversalitat
en el currículum
Blocs descontextualitzats?
dimensions relacionals? Vinculació real entre tots els elements? Avaluem el que no hem ensenyat? Autoconeixement, connexió
Utilitzem la transversalitat i connexions?
prenem decisions sobre això?
Com fer-ho
Itineraris Interdisciplinars d’ Aprenentatge.Pregunta motivadora,vincula diverses àrees,a través d’objectius
Projectes,algo menys transversal que els itineraris IIA
Propostes educatives
Ambients i racons ,treballar mitjançant la realitat
Si no es concreta que quan i com ho ensenyem és difícil avaluar?
Personalització
Rol docent
Avaluació posar notes sobre competències transversals que no sabem si ho havíem fet. Ensenyem tot alló que avaluem?
Qualificacions per presuposicions
Ara ho tenim al currículum,cap remordiment
No.l’alumnat no recorda el que no han après de forma significativa
Avaluem tot el que ensenyem?
pretensió: aliniar processos Ensenyament aprenentatge amb avaluació
Personalització de l’avaluació,arma de doble tall.Adaptar a l’alumne el procés.Compte amb la individualització de l’aprenentatge
Avaluació inclusiva molt millor
diferències subtils però importants
Eines:com fer-ho. Diversificació, flexibilització, adaptació.Obrir ventall,fixar-me en totes les possibilitats
Decidim, decisions deliberades
Adaptem
Al servei de qué avaluo?
Funció Social?
Funció Pedagògica?
Decisions sobre la millora docent
Avaluació inclusiva ,ventall obert
coavaluació docent dicent
Autoavaluació de l’aprenentatge dels altres
Deixa un comentari