#Recursos #EnCru #TempsEducatiu 27a Jornada del Consell Escolar de Catalunya. Auditori Lletres UAB
Donat el poc temps de processament de les coses avui en dia, deixo les notes, tuits, vídeo de les ponències i tot el que vagi trobant sobre aquesta trobada.
*El que trobareu aquí són les meves notes personals, no exactament el que hagi dit la persona ponent. Demano disculpes si el discurs es desvirtua molt
#EnCru 27a Jornades del Consell Escolar de Catalunya 2019 . Auditori de lletres #Tempseducatiu
Enllaços
Vídeo sencer
Tuits
XXVII @Consescat – Curated tweets by socmestreEnllaços
http://consellescolarcat.gencat.cat/ca/
http://xtec.gencat.cat/ca/agenda/XXVII-Jornada-de-Reflexio-del-Consell-Escolar-de-Catalunya
https://projectes.xtec.cat/consescat/programa-jornada-16n/
https://twitter.com/nfornellsm/status/1195671479469391873/photo/2
Notes personals meves
Ponència Marta Portero
el que fa el grup de referència.Modes educatives.Cervell diu que vàlid.Decisions més habituals.Reproduir rols.
Mites.Basat en coneixement científic no vol dir cert
un aspecte del cervell afecta a tots els altres factors
Neuroplasticitat.Importància de l’ambient
Temps,factor interessant.
No s’aprén dormint.
Atenció sostinguda=aprenentatge .No hi ha un temps determinat,una duració.
Aules buides millor,excés d’estimulació,baixa atenció
Manca de son. Hora de començament escola afecta.
alimentació.i estat físic influencia més que qualsevol metodologia
espai exterior
pantalles alerta,afecten al cervell
Solitud i drogues=transtorns
Conductes plaents :efectes beneficiosos
provar coses que no has provat molt
memòria emocional no serveix gaire per la semàntica,pels coneixements
Motivació i curiositat sí ajuda. Significació, pràctica real, aplicació
aprenentatge vicari:aprenem de l’exemple.Exposar el fet, reconeixement a gent que no ho sap
aprenentatge actiu: repetir el que fem,relacionem el que hem après
Integrar i utilitzar,com més sabem, més ràpid aprenem a causa de les connexions
Taula rodona
Temps social (nit social) espatlla dia biològic (mengem fins les 13h),gestionem pitjor el menjar a la tarda.Nit hauria de ser dejuni.
trencar el dejuni.Desdejuni. posa en hora els nostres rellotges
dinar i sopars socials
societats diurnes
làctics,fruita,proteïna,hidrats de carboni (pa integral)
dinar després de les 15h=obessitat
sopar tard i dormir =+ IMC
Entrenos tard=desastre
primetime tv desastre
dinar 13-13:30
sopar abans 2h ,2h30 min
______________________
rellotge central hipotalàmic,adaptat al planeta
cada organ té el seu propi rellotge,alterar rellotge intern =risc malatia
llum natural ajuda al nostre rellotge intern.llum artificial ens perd,entardeix el ritme
jet-lag social, desfasament
les hores de son no es recuperen
pautes:tenim rellotge,temps x dormir rutina,exercici físic lluny del son.
llum natural de dia
reformahoraria.cat
_________________
dormir importante
Shastu.eu
hàbit son i rendiment escolar
____________________
construcció centre: llum natural,
horari alemany: incidència de la llum,ni +2 ,entrar en fosc és horrorós.quedar-nos horari estiu d’aquí.Deficiència vitamina d
àpats: no han funcionat les piràmides .no àpats de 2h,patró mediterrani, plat únic,arrós (integral) pa,pasta, verdura,carn
_____________________
OCDE
school building efficient
little cost,big benefits
time between instruction and learning
performance sciencie better
10 years of compulsory education
spain were on more time instruction
repeat activities good
increase instruction time?
less time is spent on teaching in bad condition
stress for teachers,
spain ocde average for instruction time
teachers more satisfied work collaborative projects,professional development,
Spain less time to dedicate administrative work
Finland more teachers,more hours
Korea less teachers,more hours
Spain more school holidays like Turkey,
spain problems with parent help school work
spain average but more work after school time
_______________________
Alejandro Paniagua
temps educatiu i oportunitats d’aprenentatge
TALIS, Banco Mundial informe sobre educación:40años de avance y expansión xo incremento d tiempo no sirve,estancamiento,desafección hacia contenidos,abandono escolar,
tiempo profe,alumno. pobres, más tiempo de interrupción en clase,es perden dies..
España poco tiempo dedicado a docencia
España más ruido e interrupciones en clase
un 33% desplega currículum diferent
edu formal fora escola influeix
edu informal museus,biblios, comunicació pares-mares,diàlegs,pactes=més segurs
classe mitjana s’adapta millor a l’escola,a les lleis,a l’administració
escuela debe incluir aprendizaje informal
Proyectos,educación por descubrimiento
escuela pueda influir en el no formal para TODO EL MUNDO
No podemos competir contra lo privilegiado competitivo
innovación pedagògica=humo
segregación escolar no se soluciona necesariamente con innovación
innovación no es necesariamente la solución,ni la vocación
innovación=profesionalización de la docencia,no basada en vocación
habiidades de innovación,generar oportunidades de aprendizaje para maestros
innovación=técnica local,no extrapolable
innovación:ni problema ni panacea.cuidado con expectativa.Periférico e incoherente
cada uno a su nivel.No todo es de los maestros
otros profesionales
Escuelas españolas pueden decidir poco sobre el tiempo escolar
Liderazgo distribuido
________________________________________
Deixa un comentari