No Gravatar

Donat el poc temps de processament de les coses avui en dia, deixo les notes, tuits, vídeo de les ponències i tot el que vagi trobant sobre aquesta trobada.

*El que trobareu aquí són les meves notes personals, no exactament el que hagi dit la persona ponent. Demano disculpes si el discurs es desvirtua molt

#EnCru 27a Jornades del Consell Escolar de Catalunya 2019 . Auditori de lletres #Tempseducatiu

Enllaços

Vídeo sencer

Tuits

Enllaços

http://consellescolarcat.gencat.cat/ca/

http://xtec.gencat.cat/ca/agenda/XXVII-Jornada-de-Reflexio-del-Consell-Escolar-de-Catalunya

https://projectes.xtec.cat/consescat/programa-jornada-16n/

https://projectes.xtec.cat/consescat/general/lus-del-temps-als-sistemes-educatius-ocde-dades-i-analisi/

https://projectes.xtec.cat/consescat/jornada/neurociencia-cognitiva-efectes-del-temps-en-laprenentatge/

https://twitter.com/nfornellsm/status/1195671479469391873/photo/2

Notes personals meves

Ponència Marta Portero

el que fa el grup de referència.Modes educatives.Cervell diu que vàlid.Decisions més habituals.Reproduir rols.

Mites.Basat en coneixement científic no vol dir cert

un aspecte del cervell afecta a tots els altres factors

Neuroplasticitat.Importància de l’ambient

Temps,factor interessant.

No s’aprén dormint.

Atenció sostinguda=aprenentatge .No hi ha un temps determinat,una duració.

Aules buides millor,excés d’estimulació,baixa atenció

Manca de son. Hora de començament escola afecta.

alimentació.i estat físic influencia més que qualsevol metodologia

espai exterior

pantalles alerta,afecten al cervell

Solitud i drogues=transtorns

Conductes plaents :efectes beneficiosos

provar coses que no has provat molt

memòria emocional no serveix gaire per la semàntica,pels coneixements

Motivació i curiositat sí ajuda. Significació, pràctica real, aplicació

aprenentatge vicari:aprenem de l’exemple.Exposar el fet, reconeixement a gent que no ho sap

aprenentatge actiu: repetir el que fem,relacionem el que hem après

Integrar i utilitzar,com més sabem, més ràpid aprenem a causa de les connexions

Taula rodona

Temps social (nit social) espatlla dia biològic (mengem fins les 13h),gestionem pitjor el menjar a la tarda.Nit hauria de ser dejuni. 

trencar el dejuni.Desdejuni. posa en hora els nostres rellotges

dinar i sopars socials

societats diurnes

làctics,fruita,proteïna,hidrats de carboni (pa integral)

dinar després de les 15h=obessitat

sopar tard i dormir =+ IMC

Entrenos tard=desastre

primetime tv desastre

dinar 13-13:30

sopar abans 2h ,2h30 min

______________________

rellotge central hipotalàmic,adaptat al planeta

cada organ té el seu propi rellotge,alterar rellotge intern =risc malatia

llum natural ajuda al nostre rellotge intern.llum artificial ens perd,entardeix el ritme

jet-lag social, desfasament

les hores de son no es recuperen

pautes:tenim rellotge,temps x dormir rutina,exercici físic lluny del son.

llum natural de dia

reformahoraria.cat

_________________

dormir importante

Shastu.eu

hàbit son i rendiment escolar

____________________

construcció centre: llum natural,

horari alemany: incidència de la llum,ni +2 ,entrar en fosc és horrorós.quedar-nos horari estiu d’aquí.Deficiència vitamina d

àpats: no han funcionat les piràmides .no àpats de 2h,patró mediterrani, plat únic,arrós (integral) pa,pasta, verdura,carn

_____________________

OCDE

school building efficient

little cost,big benefits

time between instruction and learning

performance sciencie better

10 years of compulsory education

spain were on more time instruction

repeat activities good

increase instruction time?

less time is spent on teaching in bad condition

stress for teachers,

spain ocde average for instruction time

teachers more satisfied work collaborative projects,professional development,

Spain less time to dedicate administrative work

Finland more teachers,more hours

Korea less teachers,more hours

Spain more school holidays like Turkey,

spain problems with parent help school work

spain average but more work after school time

_______________________

Alejandro Paniagua

temps educatiu i oportunitats d’aprenentatge

TALIS, Banco Mundial informe sobre educación:40años de avance y expansión xo incremento d tiempo no sirve,estancamiento,desafección hacia contenidos,abandono escolar,

tiempo profe,alumno. pobres, más tiempo de interrupción en clase,es perden dies..

España poco tiempo dedicado a docencia

España más ruido e interrupciones en clase

un 33% desplega currículum diferent

edu formal fora escola influeix 

edu informal museus,biblios, comunicació pares-mares,diàlegs,pactes=més segurs

classe mitjana s’adapta millor a l’escola,a les lleis,a l’administració

escuela debe incluir aprendizaje informal

Proyectos,educación por descubrimiento

escuela pueda influir en el no formal para TODO EL MUNDO

No podemos competir contra lo privilegiado competitivo

innovación pedagògica=humo

segregación escolar no se soluciona necesariamente con innovación

innovación no es necesariamente la solución,ni la vocación

innovación=profesionalización de la docencia,no basada en vocación

habiidades de innovación,generar oportunidades de aprendizaje para maestros

innovación=técnica local,no extrapolable

innovación:ni problema ni panacea.cuidado con expectativa.Periférico e incoherente

cada uno a su nivel.No todo es de los maestros

otros profesionales

Escuelas españolas pueden decidir poco sobre el tiempo escolar

Liderazgo distribuido

________________________________________

To the official site of Related Posts via Taxonomies.